Feedback geven loont

22 mei 2015

Buurkracht.nl is - achter de inlog - vernieuwd. Niet drastisch, de site ziet er op het eerste gezicht hetzelfde uit. Maar we hebben wel een serie verbeteringen doorgevoerd om het jou gemakkelijker te maken. Misschien wel op je eigen verzoek. We krijgen namelijk veel feedback op de website, en daar maken we dankbaar gebruik van. Wat is er verbeterd? Een paar voorbeelden.

Cijfers

 

Buurtbesparing

Wat besparen we nou met z’n allen? Die vraag wordt nu beantwoord. Op je persoonlijke pagina is het mogelijk om de bespaarresultaten van je buurt in z’n geheel te zien: in gasgebruik, in elektriciteitsgebruik, in euro’s en in CO2-uitstoot. Als er maatregelen zijn getroffen natuurlijk, en als ze bij ons zijn aangemeld. De cijfers zijn een optelsom van de besparingen die de door je buurt genomen maatregelen in een jaar opleveren. Wil je weten hoe die besparingen berekend worden? Lees dan hier verder.

Gaten in grafieken gedicht

Soms lukt het even niet om je verbruiksgegevens op te halen. Dan verscheen er een gat in je grafiek, terwijl je wel energie had verbruikt. Op die plekken zie je nu een gevarendriehoekje in je grafiek, met een korte toelichting. We proberen nu in zo’n geval nog tien dagen de ontbrekende gegevens op te halen, zodat je bijna altijd een complete grafiek krijgt met de juiste gegevens.

Wat was je verbruik op 13 oktober?

Om die vraag te beantwoorden, moest je eerst helemaal van vandaag tot 13 oktober terugklikken. Dag voor dag. Dat is niet meer nodig: je kunt nu gewoon naar je maandverbruik in oktober gaan en vervolgens op het staafje van de dertiende klikken.

En verder

  • Er staan nu ook veelgestelde vragen en interessante weetjes over de verbruiksgrafieken op de website.
  • Voorheen ging het uitloggen op je mobiele telefoon na een poosje automatisch. Als je nu inlogt via je mobiele telefoon, kun je ook actief uitloggen.
  • En voor de nieuwe aanmelders: als je je persoonlijke code invoert voor je slimme meter, kun je de status van je aanvraag volgen op de website. Je ziet bijvoorbeeld dat je aanvraag in behandeling is en wanneer je inzicht in je verbruiksgegevens mag verwachten.

Lenteactie: vraag het je buren

Een bijeenkomst bij jou in de buurt?