De leverancier is bekend: hoe enthousiasmeer je je buurtgenoten voor het aanbod?

01 januari 2017

Je hebt verschillende leveranciers benaderd, hun offertes naast elkaar gelegd en een weloverwogen keuze gemaakt. Misschien is het je zelfs gelukt nog meer voordeel te bedingen als er bijvoorbeeld vijf of tien huishoudens in de buurt gebruikmaken van het aanbod. Dan is het zaak om het zo goed mogelijk over het voetlicht te brengen, liefst tijdens een bijeenkomst. De volgende tips helpen daarbij.

Wil je meer weten? Bekijk hier het overzicht van tips voor samen activiteiten ondernemen.

Maak ook je buren enthousiast

  • Maak het aanbod zo concreet mogelijk. Dat kun je het beste doen door een indicatie te geven van de kosten en besparing.
  • Laat duidelijk zien op basis van welke criteria je hebt gekozen: waarom springt deze leverancier eruit? Zo neem je de mensen mee met jouw afwegingen, maak je de keuze transparant en kunnen ze zich desgewenst met vertrouwen aansluiten bij de voorkeursofferte.
  • Maak het aanbod ook letterlijk tastbaar en laat bijvoorbeeld een zonnepaneel, isolatiemateriaal, een stukje HR++-glas, radiatorfolie of tochtstrips zien tijdens de bijeenkomst.
  • Geef een indruk van de werkzaamheden. De ervaring leert dat mensen positief verrast zijn als ze horen hoe snel het eigenlijk gepiept is. Je kunt tijdens een bijeenkomst vragen naar ervaringen en tips.
  • Nodig iemand uit de buurt uit die al op de troepen vooruit gelopen is en laat hem of haar over zijn of haar ervaringen vertellen. Enthousiasme werkt aanstekelijk!
  • Geef de mensen de mogelijkheid zich direct tijdens de bijeenkomst in te schrijven voor een vrijblijvende persoonlijke offerte. En zorg dat ook mensen die er nog even over na willen denken, zich later kunnen aanmelden. Verzamel bijvoorbeeld e-mailadressen zodat je ze er na een paar weken nog eens aan kunt helpen herinneren.
  • Maak de aanbieding tijdelijk: doe nu mee! Geef je de bespaaractie een duidelijke looptijd mee zodat je buurtgenoten daar rekening mee kunnen houden. Het werkt ook prettig voor jou en de leverancier.
  • Is de actie voorbij maar merk je dat er nog interesse is? Herhaal dezelfde actie gerust, dat heeft in veel buurten en dorpen al mooie besparingen opgeleverd.
     

Javascript uitgeschakeld

Om Buurkracht.nl te bekijken moet JavaScript ingeschakeld zijn. Het lijkt er echter op dat JavaScript is uitgeschakeld of niet wordt ondersteund door je browser. Schakel je JavaScript in door je browseropties aan te passen en het opnieuw te proberen.

Hoe tevreden bent u met deze pagina?

Bedankt!

Uw feedback is met succes verstuurd.

Feedback?